• OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • 02.12.14, 13:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liksutov on vastaste rünnakuteks valmis

Eesti kodakondsusest loobunud Moskva abilinnapea Maksim Liksutov on transpordiküsimuste eest vastutavana otsustanud kaotada Venemaa pealinna tänavatelt pool miljonit autot.
Maksim Liksutov eksabikaasa Tatjanaga
  • Maksim Liksutov eksabikaasa Tatjanaga Foto: Veiko Tõkman
Intervjuus portaalile gazeta.ru ütles Liksutov, et tipptunnil seisab Moskvas ummikutes 500 000 autot, mis takistavad sujuvalt liikumast ühistranspordil, kus võiksid reisida ka nende autode juhid.
"Tasulise parkimisala laiendamine ja autode teisaldamine on need meetmed, mida me esmajärjekorras rakendame," ütles Liksutov. Lisaks on tema juhitav transpordiamet rääkinud ka Moskvasse sissesõidutasu kehtestamisest, kuid see on tema sõnul ainult idee tasemel.
Liksutov selgitas, kuidas Venemaa pealinnas käib liikluskorraldus ja uute liiklusmärkide paigaldus. "See on terve teadus, mida nimetatakse liikluse organiseerimiseks, matemaatiline modelleerimine," rääkis ta. "Praegu me koostame kompleksset liiklusskeemi, kus on kõik tänavad omavahel ühendatud. Transpordimudeli põhjal saame aru, kuhu linna sissesõitnud juht edasi liigub. See pole mitte juhipõhine kaart, vaid hargnemisskeem. Sellest tulenevalt tõstame me foore ümber, tekitame kuskile parkimiskohti. Ja muudame elurajoonides osa tänavaid ühesuunalisteks, et saaks parkimiskohti juurde."
Liksutov märkis, et ta on läbi viimas mitut ebapopulaarset reformi, mis sunnib inimesi oma harjumusi muutma. "Keegi ei taha muuta harjumusi, aga meil pole valikut," ütles ta. "Tähelepanuväärne on, et aktiivne kriitikalaine tuleb siis, kui on sündimas suured lepingud. Ma arvan, et paljuski on selle pseudokriitika taga konkurentide majanduslikud või isiklikud huvid. Näiteks praegu paisutatakse infot, nagu ma oleksin endiselt seotud Transmašholdinguga. Seda teemat kuulen ma pidevalt."
Detsembri algul saab kolm aastat, kui Liksutov asus ametisse Moskva linnavalitsuses. Viimati oli ta Äripäeva rikaste topis 2012. aastal, kui me hindasime tema vara väärtuseks 104,1 miljonit eurot. Venemaal ametnikukarjääri alustades pidi Liksutov loobuma oma osalustest Aeroekspressis, Transmašholdingus ja Transgrupis, mis läksid üle tema naisele Tatjanale, kellega ta lahutas abielu eelmise aasta suvel. Tatjana on Eesti rikkaima naisena tänavuse Äripäeva rikaste topi 12. kohal ning tema vara suuruseks hindasime 92,7 miljonit eurot.
Sel nädalal jätkub Moskvas Maksim Liksutovi kohtuprotsess opositsioonipoliitik Aleksei Navalnõiga, kes süüdistab teda oma äriosaluste peitmises. "Ta süüdistab mind kontrollimata alusel," kommenteeris Liksutov. "Ma kujutan ette, et mul tuleb selliste juhustega ka edaspidi tegemist, sest me langetame ju linnas suuri otsuseid, mis seovad transporti ja äri. Ja seal on alati huvid erinevatel inimestel, kes üritavad asju mõjutada. Võimalik, et ilmuvad lood minust ja nendest ettevõtetest, mille tegevus on seotud minu valdkonnaga. Ma olen selleks valmis."
Eesti kodakondsuse sai Liksutov eriteenete eest 2005. aastal ning ta loobus sellest 2011. aastal.

Seotud lood

Uudised
  • 26.01.16, 12:00
Vene meedia: Liksutov, kuhu sa parkimisraha panid?
Loksalt pärit Maksim Liksutov, kes on Moskva aselinnapea transpordiküsimuses, suutis kolme aastaga tasuliselt parkimiselt koguda 5,8 miljardit rubla, aga kogu tasulise parkimisala laiendamise projektile kulutada 16 miljardit, kritiseerib Vene majandusleht Vedomosti.
Uudised
  • 01.04.16, 12:47
Liksutov tahab Moskva liiklusjõmmidel käsi väänata
Moskva abilinnapea Maksim Liksutov soovib karmistada agressiivsetele juhtidele määratavaid karistusi, viies trahvisumma vastavusse auto hinnaga ja andes liiklusinspektoritele õiguse võtta liiklushuligaanilt kohapeal ära juhiluba.
Uudised
  • 22.04.15, 16:15
Liksutov lükkab süüdistusi tagasi
Moskva prokuratuur uurib, kas linna transpordijuhi Maksim Liksutovi kaks aastat tagasi käibele lastud Moskva ühistranspordi plastikkaart "Troika" on seaduslik.
  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:38
Tele2 näide: põlvkondade vastandamine tööelus edasi ei vii, oluline on leida ühisosa
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele